Leden aan het woord: Ingeborg Boddeke, Director Operations & Customer Care

 In Nieuws

De ACRON wil graag meer bekendheid creëren rond het werk wat door haar leden wordt uitgevoerd. Wat gebeurt er in een CRO? Welke functies zijn er en wat zijn de carrièreperspectieven? Elke nieuwsbrief komt een andere medewerker, van een ander bedrijf aan het woord.

Naam: Ingeborg Boddeke
Bedrijf: GCP Central B.V.
Functienaam: Director Operations & Customer Care

 

Wie ben je, waar werk je, wat is jouw functie? Wat houdt dat in?

Mijn naam is Ingeborg Boddeke en ik werk als Director Operations & Customer Care voor GCP Central B.V. Wij leveren online WMO/GCP training aan ziekenhuizen, CRO’s en farmaceutische bedrijven.

Mijn functie houdt in dat ik alle klanten, zowel bedrijven, als losse cursisten die via de webshop bij ons komen, begeleid in het GCP trainingstraject. Dat is heel breed: van helpen in de oriëntatiefase (welk type GCP training is voor hen het beste van toepassing), het uitgeven van GCP licentiecodes, de organisatie van de blended trainingssessies en masterclasses op locatie, het verzorgen van voortgangsrapportages (GCP compliance) tot evaluatie.

Het grootste gedeelte van mijn functie bestaat eigenlijk uit klantenservice, dat is dan ook een van de pijlers van GCP Central. Ik stuur onze Helpdesk van 5 medewerkers aan, die ervoor zorgt dat de mensen die bellen of mailen persoonlijk te woord worden gestaan. Zij zorgen ervoor dat als een beller een bepaalde vraag heeft, deze zo goed mogelijk wordt geholpen. Ik vind het leuk om te helpen wanneer er inhoudelijke vragen zijn vanuit de organisaties over GCP of mijn specialiteit; Regulatory. En natuurlijk werk ik samen met mijn collega en oprichter van GCP Central B.V., Marieke Meulemans om GCP Central B.V. verder uit te rollen en te laten groeien, zowel nationaal als internationaal.

Wat is volgens jou de grootste toegevoegde waarde van jou/jouw bedrijf aan klinisch onderzoek in Nederland?

We hebben in de afgelopen jaren naam gemaakt door een hoge kwaliteit online GCP training aan te bieden via ons eigen leersysteem myGCP. En ondanks dat we een online product hebben, staat service en persoonlijk contact hoog in het vaandel. Dat waarderen onze klanten. Het uitgangspunt van onze methode is dat we de arts, verpleegkundige en andere professionals op een flexibele manier continu voorzien van relevante GCP-kennis. Cursisten met een actieve licentie krijgen van ons de benodigde kennisupdates via notificaties. Heel efficient. Steeds meer research professionals weten ons te vinden en dat is fijn om te ervaren.

Wat zijn de carrière perspectieven en mogelijkheden voor mensen in jouw functie?

Mijn functie is die van een duizendpoot zijnde en dat is iets wat heel bekend is in de wereld van klinisch onderzoek. Het is dus van belang heel flexibel te zijn, dus absoluut geen 9 to 5 mentaliteit. Ik kan mezelf zo ontwikkelen naar een functie zoals ik deze graag wil, vol uitdaging en kennisontwikkeling.

Wat is voor jouw werk de grootste uitdaging bij de uitvoering klinisch onderzoek in Nederland? 

Momenteel ontwikkelt de EMA, om de uitvoering van de verplichtingen van de verordening mogelijk te maken, op dit moment een online portal, waarin opdrachtgevers de onderzoeksprotocollen ter goedkeuring in kunnen dienen. Maar er wordt ook een database ontwikkeld waarin de voortgang en de resultaten van de onderzoeken worden vastgelegd.

Namens de ACRON, vertegenwoordig ik Nederland als enige NL-tester, die de portal on site bij de EMA in November gaat testen. Het is heel interessant hoe het zich ontwikkelt. Maar er zijn nog heel veel haken en ogen aan, daar elke Europees land zijn/haar vraagstukken heeft. Er moet nog heel veel getest worden, voordat de portal klaar is in 2019.

GCP Central B.V. is gevraagd door de DCRF om hiervoor een e-learning te ontwikkelen, zodat men weet hoe deze indiening in de portal in zijn werking gaat. Een mooie uitdaging.

Wat verwacht je van de ACRON?

Te zorgen dat de kwaliteit van het klinisch onderzoek hoog blijft en dit ook te bewaken. Door ervoor te zorgen dat alle partijen met elkaar ideeën en ervaringen kunnen blijven uitwisselen, garanderen zij dat iedereen op te hoogte blijft van de allerlaatste ontwikkelingen op dit gebied.

 

 

Recent Posts